"My rodzice. Pytania i odpowiedzi rodziców lesbijek, gejów i osób biseksualnych"

"My rodzice" to krótka książeczka wydana przez Kampanię Przeciw Homofobii. Jest to tłumaczenie amerykańskiej broszury zaadaptowane do polskich realiów. Głównym elementem treści są pytania, które pojawiają się w głowach rodziców i bliskich osób homo i biseksualnych po ich coming oucie, i odpowiedzi na nie, właśnie z punktu widzenia rodziców, osób, które przeżywały podobne rozterki. Ogromną zaletą jest kierowanie treści bezpośrednio do czytelnika_czytelniczki, używanie zwrotów "Ty", "Twoje dziecko", co ułatwia utożsamienie się z przekazywanymi informacjami, jako bardziej osobistymi.

Znajdziemy tutaj odpowiedzi na takie pytania jak:
- dowiedziałem się, że moja córka jest lesbijką/mój syn jest gejem, co teraz?
- czy moje dziecko jest teraz kimś innym?
- dlaczego on lub ona musiał/a nam o tym powiedzieć?
- dlaczego syn lub córka nie powiedział/a nam o tym wcześniej?
- dlaczego moje dziecko jest homoseksualne?
- dlaczego tak bardzo niepokoi mnie jej lub jego seksualność?
- czy powinniśmy zasięgnąć rady psychiatry lub psychologa?
- czy uda mi się pogodzić to z moją religią?
- czy terapia reparatywna (konwersyjna) i ośrodki leczenia z homoseksualizmu mogą pomóc?
- czy moje dziecko spotka się z ostracyzmem, będzie miało problemy ze znalezieniem czy utrzymaniem pracy, a może nawet stanie się ofiarą przemocy fizycznej?
- czy muszę martwić się o HIV/AIDS?
- czy istnieją jakieś restrykcje prawne wobec mojego dziecka?
- akceptujemy jego lub jej sytuację, ale czy oni muszą się z tym obnosić?
- czy mój syn/córka założy kiedyś własną rodzinę?
- jak mam to powiedzieć rodzinie i znajomym?
- co powiedzą sąsiedzi?
- jak mogę wesprzeć moje dziecko?
- czy kiedykolwiek nauczę się radzić sobie z tą nową sferą wiedzy o moim dziecku?
Kolejnym plusem są prawdziwe wypowiedzi rodziców osób LGBT. Poza tym znajdziemy tutaj słowniczek pojęć, listę książek i filmów. Ze względu na rok wydania, informacje na temat części stron internetowych i organizacji nie są już aktualne.


Polecam tą książeczkę rodzicom, bliskim osób LGBT, osobom LGBT, które chcą oswoić swoich bliskich z tematem swojej orientacji psychoseksualnej albo dokonać coming outu, jak i wszystkim innym, dla których tęczowe tematy są ważne i istotne.

Komentarze

  1. Jako psycholog chętnie przeczytam. Jeśli tytuł jest godny polecenia, to bardzo mnie to cieszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetnym wprowadzeniem w temat:) Odpowiedzi są krótkie i emocjonalne, ale tego chyba potrzeba w pierwszej chwili, by oswoić się z nowym wizerunkiem własnego dziecka

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Lubimy czytać

Obserwatorzy

Translate

Łączna liczba wyświetleń