Mazurska Izba Regionalna

Z okazji 10 - lecia "MAZURZAN"  w roku 2007, w wyniku ciężkiej pracy Zespołu powstała „Mazurska Izba Regionalna”.
W przekazanym "Mazurzanom" budynku, po starym przedszkolu, po adaptacji (wymiana okien, podłogi, malowanie) zostało zgromadzonych wiele  sprzętów gospodarstwa domowego i innych przedmiotów z minionych lat. Rzeczy te ofiarowane  przez mieszkańców naszej wioski, często też były wykorzystywane jako rekwizyty w przedstawieniach Zespołu.  Izba Regionalna pełni rolę edukacyjną i historyczną . Często jest odwiedzana przez  młodzież szkolną, rodzinne wycieczki i licznych turystów, którzy odwiedzają naszą miejscowość ."
(Źródło: http://mazury-podkarpacie.pl/izba-regionalna)





Korzystając z końcówki wakacji, wybrałyśmy się z moją kochaną Nadziejką i jej ciocią, a moją imienniczką, na wycieczkę. O ile wycieczką nazwać można przejażdżkę na drugi koniec wioski. Na moim prywatnym końcu świata (tak, mieszkam we wsi Mazury, w woj. podkarpackim, to nie żart) istnieje takie miejsce jak Mazurska Izba Regionalna, i przyznam ze wstydem, że mimo jej istnienia przez 11 lat nie byłam tam ani razu. Co znaleźć można wewnątrz? Stroje, wystrój izby, łóżka, kołyskę, warsztat stolarski wraz z używanymi niegdyś przyrządami, warsztat tkacki, konne sprzęty rolnicze, i te potrzebne przy żniwach, jak również salę poświęconą sukcesom zespołu "Mazurzanie" i naszej wsi, zdjęcia, lokalną twórczość pisarską, ale też i opracowania naukowe, a nawet okazjonalną prasę. Prawdę mówiąc większość z oglądanych sprzętów pamiętam z dzieciństwa, a gdybym przeszperała szopki i stodołę, niejeden z nich bym znalazła. Niektóre, jak praska do sera, czy stół stolarski, wciąż są w użyciu w naszym domu. Niemniej jednak wizyta była bardzo miła, i mimo, że nie dowiedziałam się zbyt wielu nowych rzeczy, a raczej wróciłam wspomnieniami do czasów dzieciństwa, moja córka miała możliwość zapoznania się z tym, co dla mnie było codziennością gdy byłam w jej wieku. Ale minusy oczywiście też być muszą. Bardzo oficjalna postawa naszego sołtysa, opiekuna Izby, choć wiem, że nie jestem jego ulubienicą, mogłby być odrobinę milszy. Pozdrawiam, Panie Adamczyk.

Na koniec kilka zdjęć z wnętrza Izby:










Nadzia najbardziej zafascynowana była oczywiście konikiem na biegunach:)




Dostałyśmy też pamiątkowe pocztówki:












Informacje dodatkowe:
Mazurska Izba Regionalna znajduje sie we wsi Mazury, gm. Raniżów, w województwie podkarpackim, pod adresem Mazury 224.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

Lubimy czytać

Obserwatorzy

Translate

Łączna liczba wyświetleń