"dEfekt Lucyfera" Rafał Wałęka

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorowi Rafałowi Wałęka.


Lubicie kryminały z totalnie zakręconą treścią? To książka idealna dla Was! Tymon Dantej vel Adam Wrona, mężczyzna po brutalnym zabójstwie syna tworzy w umyśle drugą osobowość. Były policjant, spokojny, nieśmiały i zupełnie załamany, i jego alter ego, detektyw z powołania, alkoholik, często odwiedzający domy publiczne, gwałtowny i agresywny. Co wspólnego z nim mają tajemnicze zniknięcia mieszkańców i prowadzone przez policję śledztwo? Kim jest zabójca i dlaczego to właśnie Tymon powinien odkryć prawdę? Czy mu się to uda? Przyczytajcie!

Historia jest mocno skomplikowana, jednak nie jest przesadzona jak w poprzedniej powieści, i wciągająca na tyle, by również czytelnik_czytelniczka ciekawi byli odpowiedzi na pojawiające się w treści pytania. Co do pomysłu, samej historii, jestem jak najbardziej na tak, znalazłam jednak kilka minusów. Postaci, które być może miały być kontrowersyjne, we mnie jednak wzbudzają obrzydzenie. Psychiatra antysemita, podziwiający Hitlera, który pomimo swoich przekonań nie jest w żaden sposób potępiony. Morderca zabijający kogoś ze względu na jego orientację seksualną. Zwracanie się do osoby po korekcie płci poprzednim imieniem, to jawna transfobia. Przyzwalając na takie postawy w fikcji literackiej dajemy również przyzwolenie na ich istnienie w świecie realnym, na co zgodzić się nie mogę, ponieważ uderzają one w podstawowe dla mnie wartości jak równość i tolerancja.

Mam więc bardzo ambiwaletną opinię na temat jej książki, która byłaby świetnym, na prawdę świetnym kryminałem, gdyby usunąć z niej te a nie inne wątki.

Komentarze

  1. Widzę, że treść dość kontrowersyjna. Trochę boję się takich książek, łatwo wpaść w nienawiść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, łatwo jest przejąć przekonania postaci jeśli nie ma się ugruntowanych przekonań co do pewnych spraw, dlatego książka jest dla mnie tak bardzo ambiwalentna.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Lubimy czytać

Obserwatorzy

Translate

Łączna liczba wyświetleń