"Życie artystek w PRL" Sławomir Koper

Kolejny prezent na Walentynki zakupiony w Biedronce na przecenie;) Moją uwagę zwróciły przede wszystkim nazwiska Agnieszki Osieckiej i Haliny Poświatowskiej, moich ulubionych poetek. Bardzo chciałam dowiedzieć się więcej o ich życiu, a ta książka wydała się odpowiednim do tego sposobem. Autor skupił się przede wszystkim na życiu osobistym twórczyń, elementy kariery wplatając jedynie tam, gdzie było to konieczne. Czytając o Kalinie Jędrusik uswiadomiłam sobie, że już kiedyś miałam kontakt z tym tekstem, został udostępniony kilka miesięcy temu na jakimś fp na facebooku. Życiorysy artystek czyta się lekko i przyjemnie, napisane są przyjaznym językiem, autor nie uważa przesadzonego słownictwa. Ogromnym plusem jest prawdziwość opisów, bez propagowania mitów i upiększenia, co jest bardzo ważne w przypadku Poświatowskiej. Podczas czytania pierwszy raz "obiło mi się o oczy" nazwisko Aliny Szapocznikow, jednak jej biografia zainteresowała mnie na tyle, że już nie mogę doczekać się bliższego zapoznania się z jej rzeźbiarskim dorobkiem twórczym. Minusy? Szczególnie jeden. Pisarz opowiada o czasach PRL-u, w jego zdaniach moim zdaniem zbyt mocno widać niechęć do tamtej epoki. Kupiłam książkę by poznać historie wielkich kobiet sztuki a nie prywatną opinię autora nt czasów o których pisze. Mimo to jestem zadowolona, i czekam na kolejne pozycje książkowe Pana Sławomira:)

Komentarze

Popularne posty

Lubimy czytać

Obserwatorzy

Translate

Łączna liczba wyświetleń