"Cienie w mroku" Michelle Paver

Książkę dostałam przy okazji mikołajkowej wymiany książkowej. Nie przepadam za horrorami w żadnej formie, ani książkowej ani filmowej, tą pozycję jednak przeczytałam. Książka pisana jest w formie pamiętnika głównego bohatera, co tylko dodaje dramatyzmu i mocniej trzyma w napięciu. Spodziewałam się jednak większego przerażenia we własnej głowie niż otrzymałam, pomimo to książka bardzo mi się podoba. Bardzo plastyczne opisy przyrody, otoczenia, emocji, działające na wyobraźnię. W kilku momentach miałam skojarzenia z moim ukochanym J.Dukajem, tworzeniem historii alternatywnej, czas wydarzeń to lata 30-te XX wieku. Podobnie przewijająca się nazwa Ministerstwa Wojny przywodzi mi na myśl "Rok 1984" Orwella. Kolejna rzecz która trafiła w moje serce to uświadamianie sobie wraz z rozwojem akcji uczucie bohatera do jego kolegi z wyprawy. Wątki LGBT można jak widać przybliżyć nawet w horrorach. Polecam:)

Komentarze

Popularne posty

Lubimy czytać

Obserwatorzy

Translate

Łączna liczba wyświetleń